Post Danmark dobbelt-anmelder rival
Både Forbrugerombudsmanden og konkurrencemyndighederne har fået klager over FK Distributions succesrige NejTak+-ordning
Det skriver Dansk Handelsblad i sit nyhedsbrev og i den trykte avis, der udkommer i dag.
FK har med held og massiv markedsføring fået foreløbig 350.000 af landets 2,7 mio. husstande til at tilmelde sig skræddersyede reklame-pakker i NejTak+-ordningen, som er ejet af FK.
Post Danmark ser imidlertid så mange problemer i konstruktionen bag de skræddersyede reklamer, at man har klaget til både Forbrugerombudsmanden og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
– NejTak+-ordningen medvirker efter Post Danmarks opfattelse til at underminere den fælles brancheordning, Reklamer - Nej tak, ved at bygge ovenpå den og lukke et marked på en måde, som efter vores opfattelse er vildledende overfor forbrugerne, opsummerer kommunikationschef Morten O. Nielsen situationen set med Post Danmarks optik.
De 350.000 husstande med skræddersyede reklame-pakker indgår som en del af de tæt på 1,1 mio. husstande, der nu siger Nej tak.